Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu niż przekonując możliwego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

tworzenie filmów reklamowych Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, dlatego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie samodzielnie opracować swój własny smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on dobry technicznie i łatwy.